دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

مشروح نشست استاندار با خبرنگاران؛ از تولید خودرو تا افتتاح گلخانه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به حضور خود در لرستان و برنامه‌ها و اقدامات پیش رو در استان اظهار داشت: دولتی عوض نشده و نیروهای همفکر و همراه با دولت در استان در حال کار هستند و من نیز به این جمع برای خدمت به مردم اضافه‌شده‌ام.



بازدید میدانی «موسی خادمی» از پروژه‌ها



وی بابیان اینکه آنچه مدنظر بود شناخت از شرایط استان و همچنین تدوین برنامه چهارساله در استان بود عنوان کرد: در این راستا اولین گام شناخت بود که ما آن را برداشتم و جلسات مختلفی با گروه‌های اداری، سیاسی، افراد حقیقی، حقوقی و ... برگزار کردیم و محل خوبی برای تبادل‌نظر بود.



استاندار لرستان با تأکید بر اینکه ما به جلسات اکتفا نکردیم و به‌طور میدانی به همه شهرستان‌های استان سفر کردیم گفت: همه پروژه‌های مهم استان را در شهرستان‌ها بازدید کردیم و از نزدیک با شرایط و وضعیت آن‌ها آشنا شدیم.



خادمی بابیان اینکه نزدیک به دو هزار و ۱۸۷ پروژه نیمه‌تمام ما در استان داریم گفت: اعتبار موردنیاز برای تکمیل این تعداد پروژه شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.



وی بابیان اینکه کل اعتبار سال ۹۶ استان لرستان هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که به‌طورمعمول اعتبارات تخصیص کامل پیدا نمی‌کنند گفت: برفرض اینکه اگر بتوانیم تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار این پروژه‌ها را بگیریم و قیمت‌ها نیز ثابت بماند حدود هفت سال هیچ کاری نباید انجام دهیم تا این پروژه‌ها تکمیل شوند.



استاندار لرستان با تأکید بر اینکه به‌طور طبیعی این اعداد، اعداد بزرگی است و قائدتا ما باید برنامه‌ریزی می‌کردیم گفت: ما برنامه‌ریزی خود را بر اساس شناخت خود انجام دادیم و دو کار مهم را در دستور کار قراردادیم.



انتشار ۱۱۷ پروژه کلیدی استاندار و رصد آن‌ها توسط رسانه‌ها



خادمی بابیان اینکه یکی از این‌کاره‌ای مهم این بود که پروژه‌های کلیدی را از بین این دو هزار و ۱۸۷ پروژه شناسایی کردیم گفت: منظور از پروژه‌های کلیدی، پروژه‌هایی بوده که در توسعه استان اهمیت زیادی دارند و توانایی جابجایی شاخص‌های توسعه استان رادارند.



وی بابیان اینکه این پروژه می‌توانند اهرمی در اجرای پروژه‌های دیگر استان باشند تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل راه‌آهن، سد، و ... بوده که می‌توانند تحولات زیادی در استان ایجاد کنند و شاخص‌های استان را می‌توانند جابجا کنند.



استاندار لرستان بابیان اینکه درمجموع ۱۱۷ پروژه مهم در حوزه عمرانی و اقتصادی استان تعریف کردیم گفت: این پروژه‌ها منتشرشده‌اند و ما خود را برای اجرای آن‌ها متعهد کرده‌ایم و برنامه زمانبندی برای آن‌ها تعیین کرده‌ایم.



خادمی بابیان اینکه برای این پروژه‌ها معیار و متر در اختیار رسانه‌ها، کارشناسان و مردم قرار داده‌ایم تصریح کرد: ما باید بر اساس شاخص حرف بزنیم و بگویم که چه بودیم و چه شدیم.



دومین سند «موسی خادمی» در اختیار مردم قرار می‌گیرد



وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها از سال آینده می‌تواند مدیران و ما را در مورد روند اجرای این پروژه‌ها ارزیابی کنند گفت: ما این پروژه‌ها را معرفی کرده‌ایم تا مردم ببیند و نظر بدهند و کارشناسان آن‌ها را ارزیابی کنند چراکه ما آماده شنیدن نظرات همه هستیم.



استاندار لرستان با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی ما در این رابطه یک برنامه‌ریزی پویا است افزود: این امر ممکن است که برای اولین بار در استان انجام‌شده باشد.



خادمی بابیان اینکه کار دومی که ما انجام دادیم این بود که شاخص‌های چهارساله را در همه بخش‌ها طراحی کرده‌ایم گفت: ما برای همه دستگاه‌ها شاخص‌های مهم و کلیدی را تعیین و طراحی کرده‌ایم.



وی بابیان اینکه ما به دنبال شاخص‌های نتیجه‌ای در این زمینه هستیم تصریح کرد: خروجی کار دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف مدنظر ما است.



استاندار لرستان بابیان اینکه برای اینکه وقت اداری گرفته نشود ما معمولاً جلسات را از هفت‌تا ۱۱ شب با حضور دستگاه‌ها بررسی کردیم گفت: ما شاخص‌های دستگاه‌های مختلف را برای چهار سال آینده احصا کرده‌ایم که طی چند روز آینده ۳۳۵ شاخص احصا شده را منتشر می‌کنیم.



خادمی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها، صاحب‌نظران، دانشگاهیان، مدیران سابق و در این رابطه به ما کمک کنند و اگر مشکلی در این شاخص‌ها وجود دارد را اصلاح کنیم گفت: این شاخص‌ها ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده منتشر می‌شوند و به‌عنوان دومین سند در دست رسانه‌ها است.



از تولید خودرو در بروجرد تا افتتاح گلخانه در خرم‌آباد



وی بابیان اینکه ممکن بوده که بخشی از شاخص‌ها و برنامه‌ها انجام نشود که ما باید به آن جواب بدهیم تصریح کرد: اما تلاش ما این بوده که این شاخص‌ها را به نتیجه برسانیم.



استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود نهادسازی، آرامش و تأکید بر استفاده از بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های مدنظر عنوان کرد و گفت: محدودیت منابع دولتی زیاد است و راهی جز استفاده از منابع بخش خصوصی نداریم.



خادمی بابیان اینکه برای شروع کار باید فرهنگ پذیرش و احترام به سرمایه‌گذار را تقویت کنیم گفت:ایجاد شورای «دانا» یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته بوده و در این شورا قرار نیست که کار عادی انجام دهیم، بخش عمده کارکرد این شورا پیامی بوده که این شورا می‌دهد و عناصر مؤثر در استان مانند ائمه جمعه، نمایندگان و ... کمک به اجرای اهداف آن خواهند کرد.



وی در بخش دیگری از سخنان خود از اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی بروجرد خبر داد و تصریح کرد: این مجوز در هیئت دولت تصویب‌شده و طرح مورد نیز در این زمینه به تصویب رسیده و به‌زودی صاحب منطقه جدید اقتصادی در استان خواهیم شد.



استاندار لرستان همچنین از راه‌اندازی گلخانه مجتمع کشت و صنعت طی دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین کشتارگاه این مجتمع نیز مقررشده که کلنگ زنی شود و اجرای طرح‌های گردشگری در آن در دستور کار قرارگرفته است.



خادمی همچنین به کارخانه خودروسازی بروجرد اشاره کرد و گفت: مشکلات این کارخانه رفع شده و از اسفندماه تولید خودرو در استان شروع می‌شود.



ایجاد هفتمین خانه احزاب کشور در لرستان



وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ستاد اجرایی حضرت امام به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان در استان گفت: ایجاد هفتمین خانه احزاب کشور در لرستان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته بوده است.



استاندار لرستان همچنین به بودجه سال آینده لرستان اشاره کرد و گفت: علیرغم کاهش بودجه در کشور، بودجه لرستان نسبت به سایر استان‌ها کاهش پیدا نکرده است و با حمایت نمایندگان مردم در مجلس ۱۴۰ میلیارد تومان به اعتبارات استان اضافه‌شده است.



خادمی همچنین از تصویب الگوی کشت در لرستان خبر داد و افزود: رفع مشکلات مالی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بنیاد مستضعفان در استان از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده که به‌زودی فعالیت آن در استان شروع می‌شود.



وی همچنین از رفع مشکل اعتباری سد بختیاری خبر داد.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]