دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

خبرگزاری آريا - ايستادگي روسيه در مقابل سياست هاي آمريکا

[ad_1]



ايستادگي روسيه در مقابل سياست هاي آمريکا

خبرگزاري آريا - سخنگوي کاخ کرملين با اشاره به غير قابل پيش بيني بودن سياست هاي واشنگتن در قبال کشورش، بر لزوم هوشياري در مقابل آمريکا تاکيد کرد.
به گزارش چهارشنبه پارس تودي، «ديميتري پسکوف» در واکنش به انتشار «گزارش کرملين» با بيان اينکه اين که اين گزارش نشان مي دهد، آمريکايي ها غيرقابل پيش بيني هستند، گفت: مسکو بايد درک درستي از تنش هاي به وجود آمده ميان دوکشور(امريکا-روسيه) داشته باشد و در راستاي تامين منافع ملي کشورگام بر دارد.
وزارت خزانه داري آمريکا دوشنبه شب به موجب مفاد قانون «مقابله با دشمنان آمريکا از طريق تحريم‌ها» (کاتسا) ليستي را با عنوان «گزارش کرملين» به کنگره اين کشور ارائه کرد که در آن نام 210 نفر از افراد نزديک به «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه قيد شده است. 114 نفر از اين افراد سياستمدار و 96 نفر تاجر و سرمايه دار هستند.
«کاتسا» ژوئيه گذشته در کنگره آمريکا تصويب و در 2 اوت 2017 با امضاي «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا به قانون تبديل شد.
در اين ليست نام مقامات ارشد روسيه از جمله «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه و «ديميتري مدودف» نخست‌ وزير اين کشور نيز قرار دارد.
آمريکا، از سال 2012 اعمال تحريم ها عليه روسيه را در چارچوب «قانون ماگنيتسکي» آغاز کرده است.
آمريکا در سال 2014 نيز با طرح اتهام دخالت روسيه در درگيري هاي شرق اوکراين و کمک به مخالفان دولت اين کشور، مجموعه اي از تحريم هاي اقتصادي و مالي ضد روسي را وضع کرده است که واکنش متقابل مسکو را در پي داشته است. ­
جدايي شبه جزيره کريمه از اوکراين و پيوستن آن به روسيه در سال 2014 براساس نتايج برگزاري همه پرسي و همچنين ادعاي دخالت مسکو در انتخابات رياست جمهوري 2016 آمريکا، تنش ميان دو کشور را دوچندان کرده است.118



[ad_2]

لینک منبع