دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

۸۴درصد زکات جمع‌آوری‌شده در ایلام صرف پرداخت به نیازمندان شده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

ضیاء رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد:۸۴ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در این استان صرف پرداخت به نیازمندان و ۱۶ درصد دیگر آن نیز صرف احداث پروژه‌های عمرانی شده است.



وی به موفقیت‌های استان ایلام در پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: میزان زکات هدف‌گذاری شده برای جمع‌آوری در استان ایلام امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده درحالی‌که تاکنون بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری‌شده است.



دبیر ستاد زکات استان ایلام افزود: میزان زکات جمع‌آوری‌شده امسال این استان نسبت به مبلغ هدف‌گذاری شده هشت درصد و نسبت به زکات سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.



رضایی با بیان اینکه کشاورزان و دامداران اصلی‌ترین پرداخت‌کنندگان زکات هستند، گفت: دامداران این استان امسال تاکنون ۳۰۰ رأس دام به‌عنوان زکات به ستاد زکات شهرستان‌ها اهداء کرده‌اند.



مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به مصارف زکات این استان اشاره کرد و گفت: از محل زکات جمع‌آوری‌شده استان ایلام ۵۶ مورد کمک‌هزینه درمانی،۲۰ مورد کمک‌هزینه جهیزیه،۷۳ مورد کمک‌هزینه تحصیلی،۲۵ مورد احداث و بهسازی مسکن، سه مورد آزادی زندانی پرداخت‌شده است.



رضایی افزود: علاوه بر این کمک‌ها، یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان نیز درزمینهٔ تأمین معیشت نیازمندان و کمک‌های موردی هزینه شده است.



وی بیان کرد: امسال همچنین زکات پروژه‌های این استان ۲۵۸ میلیون تومان بوده که صرف کمک به ۱۴ پروژه عمرانی شامل هشت مسجد، چهار حسینیه، یک حوزه علمیه و یک مورد حصارکشی قبرستان شده است.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]