دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

تلاش کمیسیون آموزش برای بازگرداندن پژوهانه دکتری در بودجه ۹۷ - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

جواد ساداتی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آیا در بودجه ۹۷ دوباره پژوهانه دانشجویان دکتری لحاظ می شود، گفت: کمیسیون آموزش مجلس، افزایش درآمدی را ایجاد و  مصوب کرده و به کمیسیون تلفیق ارائه داده بود که به موجب آن ۱۰۰ میلیارد تومان به پژوهانه دانشجویان اختصاص می یافت اما متاسفانه کمیسیون تلفیق آن را حذف کرد.



وی ادامه داد: دانشجوی دکتری، یک دانشجوی مجرد و جوان ۱۸ یا ۲۰ ساله نیست، وی فردی هست که دارای همسر و فرزند بوده و دوره دکتری، دوره ای تمام وقت است. این افراد اگر بخواهند فردی متخصص باشند، باید تمام وقت درس بخوانند.



عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: لذا در تمام دنیا نیز اینگونه است که به دانشجوی دکتری، پژوهانه ارائه می دهند تا امورات زندگی وی مرتفع شده و بتواند تحصیل کند.



وی افزود: بنابراین ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان پژوهانه دانشجویان دکتری اختصاص داده شد که متاسفانه بعد از اینکه کلیات بودجه رای نیاورده و برگشت خورد، کل این پول در کمیسیون تلفیق به آموزش و پرورش اختصاص داده شد.



وی افزود: عملا بحث پژوهانه منتفی شد، منتهی، پیشنهاداتی را ارائه داده ایم که در صحن مجلس در مورد آن صحبت خواهیم کرد امیدواریم با کمک نمایندگان بتوانیم این موضوع را دوباره برگردانیم.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]