دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر" آموزش "

[ad_1]

اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر” آموزش ” : هیچ وقت دوست داشته اید که بتوانید هنگامی که در اتاق کارتان در خانه نشسته اید ، به برخی از فایل های موجود روی کامپیوتر محل کارتان دسترسی داشته باشید ؟



اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر" آموزش "


اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر” آموزش “



شما می توانید کامپیوتر خود را طوری تنظیم کنید که از هر نقطه ی جهان ، به طور مجازی قابل دسترس باشد . راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد ، از جمله ساختن ابزارها ، برنامه های قابل دانلود و راه حل های مربوط به مرورگرها .



  • استفاده از دسکتاپ ویندوز از راه دور


۱- Remote Desktop را روی کامپیوتری که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید ، فعال کنید .


این کار را برای این انجام می دهیم که کامپیوتر های دیگر بتوانند به آن متصل شوند . شما می توانید این مورد را در نسخه های ویندوز Pro XP ، ویستا ، ۷ و ۸ فعال کنید . این روش مستلزم آن است که شما روی همان شبکه ای که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید قرار بگیرید ، یا از طریق روتر و یا از طریق یک VPN .


دکمه ویندوز + Pause را فشار دهید تا منوی System باز شود ، و یا روی Start menu کلیک کرده و روی My Computer راست کلیک کنید . سپس روی لینک ” Remote Settings ” در سمت چپ پنجره کلیک کنید .


گزینه ی ” Allow remote connections to this computer” را تیک دار کنید . شما می توانید برخی گزینه های پیشرفته را نیز با کلیک بر روی Advanced تنظیم کنید .


۲- اضافه کردن کاربران


شما نیاز خواهید داشت که تنظیم کنید کدامیک از کاربران اجازه داشته باشند تا از راه دور وارد سیستم شوند .


روی دکمه ی ” Select user ” کلیک کنید و سپس دکمه ی Add را بزنید . در این قسمت می توانید کاربران مورد نظر را اضافه کنید .


۳- نام سیستم را بیابید .


هنگامی که می خواهید به کامپیوتری متصل شوید ، نیاز به این دارید که نام سیستم را بدانید . شما می توانید با فشردن کلید ویندوز + Pause به دنبال ” computer name ” بگردید .


۴- حالت Sleep را غیرفعال کنید .


شما نمی توانید به کامپیوتری که در حالت Sleep و یا Hibernate قرار دارد ، متصل شوید . برای اتصال از راه دور ، باید مطمئن شوید که کامپیوتر مورد نظر در این دو حالت قرار نداشته باشد .


Control panel را باز کرده و Power Option را انتخاب کنید . شما احتمالا برای دیدن این آیکون باید Views را تغییر دهید .


بر روی لینک ” Change plan settings ” کلیک کنید . و سپس حالت های Sleep و Hibernate را بر روی ” هرگز ” تنظیم کنید و دکمه ی ” Save changes ” را در انتها کلیک کنید .


۵- اتصال به کامپیوتر


– به کامپیوتری که می خواهید از آن برای اتصال به کامپیوتر مورد نظر ( Remote computer ) استفاده کنید ، وارد شوید .


– بر روی Start menu کلیک کرده و در قسمت Search ، عبارت ” Remote Desktop Connection  ” را وارد کنید و آن را یافته و باز کنید .


– سپس نام سیستمی که می خواهید به آن متصل شوید را وارد کنید .


– سپس نام کاربری را که با آن متصل شده اید را وارد نمایید . پس از آن بر روی دکمه ی ” Show options ” کلیک کرده تا گزینه های پیشرفته برای اتصال شما باز شوند .


شما می توانید از این گزینه ها برای عملکرد بهتر صدا و صفحه نمایش استفاده کنید . بر روی گزینه ی Connect کلیک کرده تا به کامپیوتر متصل شوید . وقتی اتصال برقرار شود ، صفحه نمایش کامپیوتر دیگر ، در پنجره ای روی کامپیوتر شما ، نمایش داده خواهد شد . قابل ذکر است که شما از این طریق می توانید به وسیله ی گوشی های هوشمند و یا تبلت نیز به کامپیوتر مورد نظر متصل شوید ، به شرط آنکه ویندوز کامپیوترتان ۸ و یا ۸٫۱ باشد .





با این روش شما قادر خواهید بود دو کامپیوتر را به یکدیگر متصل کنید






[ad_2]

لینک منبع