دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

آلمان سفارت خود را به «بیت المقدس» منتقل نمی کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «زیگمار گابریل» روز چهارشنبه اعلام کرد که تا زمان دستیابی به یک راه حل دو دولت میان اسرائیل و فلسطین، سفارت آلمان در شهر «تل آویو» باقی خواهد ماند.



گابریل در یک کنفرانس بین المللی در «مؤسسه مطالعات امنیت ملی» در تل آویو تأکید کرد که انتقال سفارت آلمان به «بیت المقدس» تنها زمانی صورت می گیرد که یک راه حل مورد توافق حاصل شود.



وی در این باره گفت: «آلمان مشتاقانه در انتظار روزی است که بتواند سفارت خود در اسرائیل را به بیت المقدس منتقل کند. اما اجازه دهید اضافه کنم: در دو دولت با بیت المقدس به عنوان پایتخت آنها. هیچ راه میان بُری وجود ندارد».



وزیر امور خارجه آلمان افزود که دو طرفِ مناقشه فلسطین- اسرائیل «خواست و آرزوهای مشروعی در قبال بیت المقدس» دارند و راه حل تنها از طریق انجام مذاکرات قابل دستیابی است.



گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به رغم مخالفت گسترده جامعه جهانی، در دسامبر ۲۰۱۷ به طور رسمی «بیت المقدس» را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت.



این در حالی است که بیت المقدس در مرکز مناقشه فلسطین- اسرائیل قرار دارد و فلسطینیان امیدوارند بیت المقدس شرقی- که از سال ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است- در نهایت به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین تعیین شود.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]