دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

ماموریت ۳ دانشگاه علوم پزشکی برای ارتباط با ارمنستان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، معاون آموزشی وزارت بهداشت و معاون وزیر آموزش و علوم جمهوری ارمنستان طی نشست مشترکی درخصوص همکاری دو کشور در زمینه آموزش علوم پزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.



دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست با معاون وزیر آموزش و علوم جمهوری ارمنستان با اشاره به پیشینه علوم پزشکی در ایران گفت: کشور ما چهره های ماندگاری در این حوزه دارد و اساتید برجسته ای در حوزه علوم پزشکی ایران فعالیت می کنند.



لاریجانی به سیستم یکپارچه بهداشت و درمان کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی ایران خدمات آموزش، پژوهش، بهداشتی و درمانی را به صورت یکپارچه به جامعه تحت پوشش خود ارائه می کنند.



وی با بیان اینکه در هر استان ایران حداقل یک دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد گفت: طی سال های اخیر توسعه چشمگیری در علوم پزشکی کشور ایجاد شده به طوری که بیش از ۶۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور داریم.



معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تمام رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تدریس می شود و در تحصیلات تکمیلی پیشرفت خوبی داشته ایم.



وی افزود: هدف ما این است که با همه مراکز علمی جهان ارتباط داشته باشیم و نقشه همکاری دانشگاههای علوم پزشکی کشور با کشورهای مختلف ترسیم شده است. به دانشگاههای تبریز، ارومیه و اردبیل هم ماموریت داده شده تا با کشورهایی مانند ترکیه و ارمنستان ارتباط داشته باشند.



لاریجانی با تاکید بر اینکه ظرفیت های زیادی در این دانشگاهها برای همکاری با کشور ارمنستان وجود دارد خاطرنشان کرد: این ظرفیت ها در تمامی حوزه ها اعم از آموزش، پژوهش و ارائه خدمات است.



معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشجویان از بسیاری از کشورهای منطقه در ایران مشغول تحصیل در رشته های علوم پزشکی هستند و ظرفیت های دانشگاه های کشور در سامانه Education Iran به دانشجویان علاقمند جهان معرفی می شود.



وی با بیان اینکه حدود هزار بیمارستان و ۷۰۰ مرکز تحقیقاتی زیرمجموعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور فعالیت می کنند گفت: ایران و ارمنستان دو کشور دوست و همسایه هستند که قرابت فرهنگی و پیوندهای طولانی بین دو کشور وجود دارد و این آمادگی در کشور ایران هست که در حوزه علوم پزشکی با ارمنستان همکاری داشته باشد.



در ادامه دکتر واهرام مکردیچیان معاون وزیر آموزش و علوم جمهوری ارمنستان با اشاره به تاریخ مشترک دو کشور گفت: ۶۶ دانشگاه مشتمل بر ۹۴ هزار دانشکده در ارمنستان داریم و ۳۱ مجموعه از این دانشگاهها خصوصی هستند.



وی با اشاره به ارتباطات بین الملل کشور ارمنستان گفت: حدود هزار دانشجوی خارجی داریم که عمدتا از هندوستان هستند و قوانین جدیدی در زمینه آموزش عالی پزشکی با محوریت توسعه بین المللی آموزش و شفاف سازی فعالیت های دانشکده ها تصویب کرده ایم.  



مکردیچیان با اشاره به سطح بالای آموزش پزشکی در ایران گفت: امیدواریم با طراحی چارچوب همکاری مشترک بتوانیم همکاری هایی در زمینه تبادل استاد و دانشجو و آموزش های مشترک داشته باشیم.



در نهایت مقرر شد مسئولین حوزه آموزش ایران بازدیدی از دانشگاههای ارمنستان داشته باشند و طی نشست های آتی چارچوب همکاری دو کشور ترسیم شود.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]