دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۱, چهارشنبه

خبرگزاری آريا - الوفاق بحرين: اخراج شهروندان از کشور، اقدامي غيرانساني است

[ad_1]



الوفاق بحرين: اخراج شهروندان از کشور، اقدامي غيرانساني است

خبرگزاري آريا - جمعيت اسلامي الوفاق ملي بحرين اقدام رژيم آل خليفه در اخراج شهروندان از اين کشور را غيرانساني دانست.
به گزارش خبرگزاري آريا، جمعيت الوفاق بحرين روز چهارشنبه طي پيامي با اشاره به افزايش پديده تبعيد شهروندان اين کشور به خارج از سوي رژيم آل خليفه اعلام کرد : تبعيد شهروندان به خارج کشور يک روش غيرانساني است که بر هيچ قانوني مبتني نبوده و در چارچوب سياست ظلم و ستم و جنايت عليه حقوق بشر قرار دارد.
جمعيت الوفاق بحرين سياست تبعيد شهروندان را ناشي از تکروي و استبداد رژيم آل خليفه خواند و افزود: علاوه بر اخراج تعدادي از شهروندان طي اين هفته ، در روزهاي آينده نيز جمعي از شهروندان که تاريخچه اي عميق در بحرين دارند، از کشور تبعيد خواهند شد.
اين تشکل ، سياست ظالمانه رژيم آل خليفه را واکنش اين رژيم به انقلاب بزرگ مردمي براي رسيدن به دموکراسي ،عدالت ، آزادي و انسانيت برشمرد و از جامعه جهاني خواست براي توقف اين پروژه نژادپرستانه و غيرانساني وارد عمل شده و در قبال اين سطح از تجاوزهاي انساني و حقوقي سکوت نکند.
دادگاه آل خليفه طي روزهاي گذشته حکم حبس و سلب تابعيت شيخ «عيسي قاسم» روحاني سرشناس شيعيان بحرين را تأييد و همچنين اعتراض 10 تن از شهروندان از جمله يک زن سلب تابعيت شده را رد کرد . تاکنون چهار نفر از شهروندان بحرين از کشور اخراج شده اند.
بر ديگر اينکه دادگاه جنايي بحرين «اميره القشعمي» را به تحمل پنج سال حبس و برادرش «ابوالفضل القشعمي» را به تحمل 15 سال حبس و همچنين سلب تابعيت محکوم کرد. اين خواهر و برادر جوان ، فرزندان روحاني بحريني «محمد صالح القشعمي» هستند و هر سه نفر از ژانويه 2017 در بازداشت بسر مي برند.
در ابتدا اين افراد به پناه دادن به جوانان انقلابي تحت تعقيب متهم شدند اما دادگاه آنان را به حمل اسلحه و پيوستن به گروه هاي تروريستي نيز متهم کرده است.



[ad_2]

لینک منبع