دنبال کننده ها

۱۳۹۶ دی ۱۳, چهارشنبه

گیمرها در نینتندو جایی ندارند/ راز موفقیت خالق بازی سوپر ماریو

[ad_1]


رسانه کلیک – شیگرو میاموتو، طراح افسانه‌ای نینتندو و خالق بازی مشهور سوپرماریو علاقه‌ای به استخدام گیمرها در نینتندو ندارد و بیشتر به دنبال طراحانی است که مهارت‌های مختلفی داشته‌ باشند.



شاید تصور کنید یک گیمر حرفه‌ای بودن به شما شانس استخدام در یکی از شرکت‌های بزرگ و پیشرو به نام نینتندو را می‌دهد. اما در واقع، این مسئله شانس شما را برای استخدام از بین می‌برد.


شیگرو میاموتو، طراح بازی افسانه‌ای نینتندو، در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفته در پی برنامه کناره‌گیری‌اش از این شرکت، به دنبال استعدادهای جوانی می‌گردد که بتوانند جای او را پر کنند. وی کاندیداهایی را مدنظر دارد که هیچ تصور از پیش تعریف‌شده‌ای از بازی نداشته باشند. پس گیمر بودن یک نکته منفی در این فرآیند استخدام است.



میاموتو به نیویورک تایمز گفت: من همیشه دنبال طراحانی هستم که از طرفداران متعصب بازی نباشند، چرا که می‌خواهم مطمئن شوم آن‌ها گیمر نیستند، اما مجموعه علایق و مهارت‌های مختلفی دارند.



دلیل اینکه میاموتو چنین نظری دارد، این است که گیمرها معمولا اشتیاق چندانی برای امتحان‌ کردن ایده‌های جدید ندارند.


میاموتو که بیشتر برای ساخت بازی‌هایی چون سوپر ماریو، دانکی کونگ و افسانه زلدا شناخته می‌شود، خود هیچوقت برنامه‌ای برای ساخت بازی ویدیویی نداشته است. در عوض، او می‌خواسته یک هنرمند (Artist) شود. او اولین بازی خود در نینتندو را پس از نشان‌دادن اسباب‌بازی‌های دست‌ساز خود به مدیرعامل پیشین این شرکت، هیروشی یاماچی ساخت.


در همین رابطه، بسیاری از بازی‌های موفق میاموتو الهام‌ گرفته از جنبه‌های واقعی زندگی او بود. وی در بسیاری از مصاحبه‌ها گفته است که افسانه زلدای نسخه 1986 الهام‌ گرفته از جستجو و ماجراجویی‌های او در حومه شهر کیوتو و بازی استراتژیک پیک مین نسخه 2001 حاصل گشت و گذار او در باغش بوده است.


گیمرها در نینتندو


این رویکرد غیر سنتی یکی از عناصر اصلی برای موفقیت نینتندو و میاموتو به حساب می آید. آزمون و خطا نیز بخش مهمی از این شرکت است که باعث 30 سال موفقیت بازی‌های نینتندو شده است. حتی به تازگی، پر فروش‌ترین عناوین نینتندو یعنی اودیسه سوپر ماریو و افسانه زلدا: نفش حیات وحش، نتیجه ریسک‌پذیری این شرکت در ارتباط با معروف‌ترین برندهای بازی خود است.


یک دهه قبل، نینتندو با کنسول بازی Wii خود که بیشتر از گرافیک‌های خیره‌کننده بر ساده‌سازی بازی‌ها تاکید داشت، وارد میدان خطری شد که جوابش را نیز گرفت. این کنسول بیش از 101 میلیون فروخت.


برخلاف Wii، کنسول Wii U یک شکست تمام عیار بود. کنسول سوئیچ جدید نینتندو با سبک بازی جدید خود، قبل از عرضه سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به پا کرد، اما این شرکت در 9 ماهه اول عرضه این دستگاه، توانست فقط 10 میلیون دستگاه Wii U بفروشد و پس از یک سال، بر اساس آمار تایمز، این عدد به 16 میلیون رسیده است.








[ad_2]

لینک منبع