[ad_1]
اولین بار در دهه ی ۱۹۹۰ میلادی بود که اتومبیل ها شاسی بلند به عنوان نمونه هایی که به شکل اتومبیل های پیک آپ و تراک ها ساخته شده بودند. این اتومبیل ها به عنوان اتومبیل های قابل تردد در خیابان و قابل استفاده برای مسیر های شهری و خارج شهری در دست رس مردم قرار گرفتند. چندی بعد به منظور بهره گیری آسان تر در مناطق شهری و نیز کاهش هزینه های مصرف سوخت و ارتقای سطح کارایی، اتومبیل هایی با ابعاد نسبتا کوچک تر از شاسی بلند ها طراحی و تولید شد و نام کراس اوور را به خود گرفت.
در حال حاضر این نوع ماشین ها به یکی از محبوب ترین و عامه پسند ترین سگمنت ها تبدیل شده اند و درصد زیادی از بازار اتومبیل ها را در اختیار خود قرار داده اند ولی این در حالی است که انتظار می رود در سال های آینده بر تعداد مدل های شاسی بلند و کراس اوور و نیز بر محبوبیت و فروش آن ها افروده شود. در حال حاضر با وجود آمار های پیش رو اتومبیل های کراس اوور فروش بسیار خوب و زیادی را تجربه می کنند و در ابعاد متوسط کامپکت و ساب کامپکت نبض بازار اتومبیل را در دست دارند. به همین خاطر میزان فروش شاسی بلند ها تحت تاثیر قرار گرفته و از تعداد و فروش این مدل اتومبیل ها کاسته شده است.
همچنین مشتریان و علاقه مندان به مدل های شاسی بلند های بزرگ بیشتر به دلیل تردد در مسیر های نسبتا آف رود و یا گشت و گذار در طبیعت است که ان ها را انتخاب می کنند و همچنین اتومبیل های مدل کراس اوور را برای استفاده ی روزمره در شهر یا مسیر های شهری ترجیح می دهند.
همان طور که می دانید بیشتر اتومبیل های شاسی بلند با استفاده از معماری اتومبیل های تراک و یگبر اساس آن ها طراحی و ساخته می شوند تا به بالا ترین سطح و میزان استحکام و قدرت دست یابند، همچنین همان طور که علاقه مندان به این مدل ماشین ها می دانند همواره ماشین های شاسی بلند چهار در دارند و اسکلت بدنه ی آن ها از دو تکه ی مجزا ساخته می شود.
در سال های اخیر مهندسان مکانیک در کمپانی های اتومبیل سازی تغییرات بسیاری را بر این مدل اتومبیل ها اعمال کرده اند تا سطح عملکرد و لوکس بودن آن ها را ارتقا دهند اما نخستین محصولات چیزی بیش از یک اتومبیل تراک با اعمال کمی تغییرات نبود. از جمله اتومبیل ها امروزی حاضر در این رده ماشین ها می توان به شورولت تاهو، چیپ رانگلر و شورولت سابربن اشاره کرد.
در ادامه با زوم تک همراه باشید…
[ad_2]
لینک منبع