دنبال کننده ها

۱۳۹۶ بهمن ۱۲, پنجشنبه

خبرگزاری آريا - حمله جنگنده‌هاي ترکيه به شمال عراق/52 عضو پ.ک.ک کشته شدند

[ad_1]



حمله جنگنده‌هاي ترکيه به شمال عراق/52 عضو پ.ک.ک کشته شدند

خبرگزاري آريا - ارتش ترکيه اعلام کرد که جنگنده‌هاي اين کشور روز دوشنبه 19 موضع متعلق به گروه پ.ک.ک را در مناطق شمالي عراق هدف قرار داده‌ و 52 عضو اين گروه را کشته‌اند.
حمله جنگنده‌هاي عراق به شمال عراق/52 عضو پ.ک.ک کشته شدندبه گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، ارتش ترکيه اعلام کرد که جنگنده‌هاي اين کشور روز دوشنبه 19 موضع متعلق به گروه پ.ک.ک را در مناطق شمالي عراق هدف قرار داده‌ و 52 عضو اين گروه را کشته‌اند.
ارتش ترکيه با انتشار بيانيه‌اي ضمن اعلام اين خبر افزود: اين حملات هوايي در مناطق «قنديل»، «زاپ»، «باسيان» و «هاکورک» انجام شده است.
اردوغان روز شنبه 20 ژانويه اعلام کرد که عمليات نظامي ترکيه عليه يگان‌هاي مدافع خلق در شمال غربي سوريه عملا آغاز شده است.
وي هدف از اين عمليات را «پاکسازي مرزهاي جنوبي ترکيه از تروريست‌ها» اعلام کرده و اين در حالي است که «بشار اسد»، رئيس‌جمهور سوريه در واکنش به اين اقدام ترکيه، عمليات عفرين را بخشي از راهبرد آنکارا در راستاي حمايت از تروريسم توصيف کرده و گفته است که اين اقدام تجاوز به حاکميت سوريه است.
رئيس جمهور ترکيه در اظهاراتي به عزم اين کشور براي ادامه عمليات نظامي در مرزهاي شمالي سوريه اشاره کرده و مي‌گويد عمليات در اين مناطق تا نابودي آخرين تروريست ادامه خواهد يافت.
«رجب طيب اردوغان» هفته گذشته طي سخناني در شهر آنکارا اعلام کرد: پس از اتمام عمليات در عفرين، اين عمليات در منبج ادامه خواهد يافت و سپس تمامي مرزهاي مشترک با عراق را پاکسازي خواهيم کرد.
ارتش ترکيه روز چهارشنبه نيز اعلام کرد که در ادامه عمليات شاخه زيتون 63 نفر ديگر از عناصر تروريستي داعش و اعضاي گروه‌هاي کرد سوريه کشته شده‌اند که آمار کلي اين افراد به 712 نفر رسيده است.
انتهاي پيام/



[ad_2]

لینک منبع